onsdag 8. mars 2017

Portrettbilde

De siste ukene har vi arbeidet med å ta portrettbilder, nå fikk vi i oppgave å redigere et portrett. Vi skulle fokusere på å redigere lyset og skyggene i bildet. Jeg har gjort fargen i ansiktet litt mørkere. Grunnen til at jeg gjort dette er at hudtonene ble mørkere noe jeg syns ser bra ut. Jeg har også lysnet opp øynene litt da dette fører at man får et litt skarpere blikk. Jeg har også endret litt på fargetonene til genseren slik at den også ble noe mørkere. Her har jeg også laft på en skygge som gjør at overgangen til det mørke blir mindre hard. Jeg legger ut både originalen og den redigerte versjonen av bildet så kan dere se forskjellene selv.









Originalen







Dette er den redigerte versjonen





Dette bildet var tatt med kamera innstillingene: ISO hastighet 400, største blenderåpning 4,8 og eksponeringstiden 1/30 sek. Jeg synes det har vært en interessant lærdom og ta og redigere portretter da jeg ikke har jobbet mye med dette tidligere. Jeg er godt fornøyd med bildet mitt og redigeringen av det. Oppsummert synes jeg det ble et fint sluttresultat.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar