fredag 2. juni 2017

Logo

For en stund siden begynte vi på et prosjekt hvor vi skulle lage en logo for et fiktivt firma. Det firmaet jeg valgte het "carfix", dette var som navnet tilsier et bilverksted. Vi skulle lage logoen helt fra bunnen av og lage skisser, hente inspirasjon, lage moodboard og ferdigstille selve logoen. I tillegg skulle vi også tenke gjennom farger og fonter. Her er de forskjellige tingene jeg har laget gjennom min prosess for å ferdigstille logoen.


Inspirasjon

Disse logoene var de jeg brukte som inspirasjon til min egen logo. e er hentet fra Pinterest.


moodboard

Dette er moodboardet mitt. Det brukes til å gjøre seg opp en mening rundt hva slags stemning og farger logoen skal ha.


skisser







Dette er skissene jeg har laget for å komme frem til den ferdige logoen. Som dere ser laget jeg først sirkelen til logoen forså å lage bilen, deretter satte jeg dette sammen til en skisse som ligner logoen ganske mye.


Dette er min ferdige logo:




Dette ble min ferdige logo så i dette ganske  lange innlegget ligger altså alt jeg har gjort i prosessen for å få ferdigstilt logoen min. Jeg vil avslutningsvis også legge til at jeg har brukt Rockwell Extra Bold som font på alt av tekst i logoen. Denne fonten er valgt da den er lettlest og klar noe som er svært fordelaktig i denne sammenhengen. Gult som bakgrunnsfarge er valgt fordi det gjør det lett å se de andre elementene i logoen og bakgrunnen blir ikke midtpunktet.. Den grønne bilen står som en fin kontrast til det gule og røde. Rødfargen gjør at folk for meg seg teksten som står i logoen lett da rødt tar  folks oppmerksomhet, dette igjen gjør at logoen enklere for frem budskapet sitt. Jeg er veldig fornøyd med logoen slik den ble!




























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar